سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از دیزل ژنراتور در چه مکان هایی استفاده می شود

 

کمپانی سوئدی ولوو روند تولید مولدهای خود را از سال 1868 میلادی آغاز کرد و با بیش نیم قرن سابقه توانست در عرصه ی تولید مولدهای دیزلی پیشگام باشد.امروزه کمتر کسی را پیدا می کنید که با کمپانی ولوو و محصولات آن آشنا نباشد این شرکت در عرصه ی تولید لوازم جانبی و قطعات دیزل ژنراتور پیشتاز است. دیزل ژنراتور ولوو یکی از محصولات شناخته شده ی این کمپانی است که به علت کیفیت و کارایی بالا زبان زد است.

شرکت های زیادی این نوع از دستگاه ها را تولید می کنند و با استانداردهای مختلفی به بازار عرضه می کنند اما خرید از یک نمایندگی معتبر می تواند از نظر کیفیت و اصالت به نوعی در شما اعتماد و اطمینان ایجاد کند. مکانیسم عمل تمامی مولدهای برق بر اساس تبدیل انرژی مکانیکی حاصل از احتراق سوخت به انرژی الکتریکی است. می توان گفت دیزل ژنراتور دستگاهی است که انرژی حاصل از سوختن بنزین، گازوئیل یا گاز را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

 موارد استفاده از دیزل ژنراتور

دلایل استفاده از دیزل ژنراتور

در دسترس بودن نوع سوخت مصرفی دستگاه نیز از مواردی است که اهمیت زیادی دارد. یک مولد ضعیف نمی تواند برق مجموعه ی صنعتی را تولید کند و یک مولد قدرتمند و بزرگ برای تأمین برق یک ساختمان کوچک فقط و فقط شما را متحمل هزینه های غیر ضروری می کند. بنابراین قبل از انتخاب دیزل ژنراتور دقت داشته باشید دستگاه را برای چه مکانی خریداری می کنید و سطح انتظارتان از آن به چه صورت است.

در مرحله ی بعد به این نکته دقت داشته باشید که مولد انتخابی شما قرار است برای چه مدت زمانی روشن بماند. آیا قرار است از این دستگاه به عنوان تأمین کننده ی برق دائمی معدن یا مکانی که دور از شهر است استفاده کنید یا این که می خواهید به عنوان منبع برق اضطراری برای دستگاه هایی که باید دائما روشن باشند، استفاده کنید.

استفاده از دیزل ژنراتور

پارمترهای کلیدی در انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

این مسئله اهمیت دیزل ژنراتورها را بیش از پیش آشکار می کند و نیاز به آن را برجسته می کند. مولدهای برق انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نیاز و سطح انتظار شما می توانند در جای خود کارایی داشته باشند. منبع نیروی الکتریکی برای تمامی دستگاه ها حیاتی هستند. از دستگاه های موجود در بیمارستان ها و ساختمان های اداری گرفته تا صنایع و سرویس های اینترنتی همه و همه به انرژی الکتریکی بدون قطع شدن نیاز دارند.

آلودگی صوتی حاصل از عملکرد دیزل ژنراتور تأثیر بدی بر شنوایی خواهد داشت، این صداها باعث افزایش ضربان قلب و افزایش فشار خون می شود. صدای مولد برق در بیمارستان می تواند آسایش بیماران را صلب کند. علاوه براین باز بودن مولد با خطراتی همراه است. تمامی این خطرات و آسیب ها با خرید یک کانوپی استاندارد برطرف خواهد شد. اما هنگام خرید کانوپی باید به نکاتی توجه داشته باشید که مهم ترین این نکات به را صورت مختصر در ادامه شرح می دهم.

 دیزل ژنراتور مناسب

خرید کانوپی برای دیزل ژنراتور به چه منظور انجام می شود

ابعاد کانوپی سایلنت را متناسب با ابعاد مولد انتخاب کنید، میزان صدای خارح شده از کانوپی 75 دسی بل است که امکان تست کردن آن وجود ندارد. برای این که از این بابت خیالتان راحت شود باید کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت اتاقک سایلنت به کار رفته است بررسی کنید. کیفیت رنگ مورد استفاده در پوشش دهی کانوپی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که کیفیت رنگ و کوره ای بودن آن مانع از پوسیدگی کانوپی و افزایش طول عمر آن می شود.

استفاده از داکت باعث شکست در مسیر ورودی هوا به داخل اتاقک سایلنت می شود و مانع از خروج مستقیم هوا به خارج می شود، درز گیرها علاوه بر این که مانع از خروج صدا می شوند اجازه ی ورود گرد و غبار به فضای داخل کانوپی سایلنت را نمی دهند. برای محدود کردن دسترسی به دیزل ژنراتور بهتر است کانوپی هایی که قفل ایمن تری دارند را خریداری کنید.

 کانوپی

کلام پایانی

کمپانی ولوو یکی از پیشتازان تولید مولدهای سایلنت و استاندارد است که به علت کیفیت و کارایی بالا توانسته است نسل جدیدی از دیزل ژنراتور ولوو را به بازار روانه کند. از مهم ترین ویژگی های این محصول تولید نیروی برق با حداکثر توان و کم ترین هزینه است. میزان آلایندگی در این مولد بسیار کاهش پیدا کرده است و با کاهش صدای تولید شده می توان گفت مولد در سطح استانداردی قرار دارد.