سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرویس و نگه داری از دیزل ژنراتور

با توجه به این که چرخه ی صنعت به وجود برق بستگی دارد، با پیشرفت صنعت روز به روز نیاز به این انرژی بیشتر می شود. در این راستا مولدهای برق می توانند نقش تعیین کننده ای در تأمین برق مصرفی داشته باشند. دیزل ژنراتور دستگاهی است که با القای الکترو مغناطیس انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. دیزل ژنراتور پرکینز یکی از برندهای شناخته شده ی دیزل ژنراتور است که به علت به کیفیت و منطبق بودن با استاندارهای جهانی رضایت مشتریان زیادی را در سراسر جهان در رزومه ی خود ثبت کرده است.

دیزل ژنراتور پرکینز

 

افزایش طول عمر مفید دیزل ژنراتور و نگه داری از  آن 

زمانی که حس می کنید ژنراتور شما درست کار نمی کند باید تعمیر کار را خبر کنید. سرویس دستگاه بعد از وقوع رویدادهایی مانند طوفان گرد و غبار و بارندگی الزامی است. ممکن است در اثر ورود گرد و غبار فیلترها مسدود شده باشند و ژنراتور نتواند به خوبی کار کند.

 

اگر برنامه ی مشخصی برای نگه داری و سرویس دیزل ژنراتور داشته باشید تا مدت زمانی طولانی می توانید از این مولد بهره ببرید بدون این که به صرف زمان و هزینه برای تعمیر نیاز پیدا کنید. تعمیر و نگه داری از دیزل ژنراتور کمک می کند دستگاه با حداکثر توان کار کند و تا سال های سال بدون افت کیفیت کارایی کافی را داشته باشد.

 

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید دیزل ژنراتور باید در نظر داشته باشید این است که برندی را خرداری کنید که قطعات و لوازم جانبی آن به راحتی در دسترس باشد تا در صورت خرابی یکی از قطعات بتوانید به سادگی آن را تعمیر یا تعویض کنید. در هر صورت سعی کنید هر مولدی را از نمایندگی های معتبر و مجاز خریداری کنید تا از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید.

بهتر است در بازه های زمانی مشخصی به صورت دوره ای تمام اجزای مولد را بررسی کنید. ماده ی خنک کننده و روغن و سوخت باید بعد از مدتی تخلیه شود و با مایع جدید جایگزین شود. فیلترها باید بعد از مدت زمان مشخصی تعویض یا تمیز شوند تا دستگاه عملکرد خوب و بهینه ای داشته باشد.

 

دیزل ژنراتور پرکینز

دیزل ژنراتور به چه صورت کار می کند

 

دیزل ژنراتورهای مدرن دردسرهای انواع قدیمی را ندارند. در انواع جدید صدای موتور کاهش پیدا کرده است. دیزل ژنراتور بر اساس نوع سوخت مصرفی با روش متفاوتی روشن می شود. موتور بنزینی با ایجاد جرقه توسط استارت الکتریکی دستگاه کار می کند و انواع دیزلی از سیستم فشار بالا برای شروع احتراق استفاده می شود. دیزل ها می توانند دو مرحله ای و چهار مرحله ای باشند.

 

 

گازوئیل نسبت به بنزین و گاز سوخت سنگین تری است و به دلیل راندمان بالا سوخت به صرفه تری به حساب می آید به همین ژنراتورهایی که با این سوخت راه اندازی می شوند و کار می کنند راندمان سوخت پایین تری دارند و نیروی الکتریکی را با هزینه ی کمتری تولید می کنند. علاوه بر این گازوئیل در مقابل آتش سوزی مقاومت بیشتری دارد و خطرات کمتری را به همراه دارد از این نظر می توان گفت ایمنی آن بیشتر است. سیستم خنک کننده هم می تواند به صورت مایع باشد با این که به کمک جریان هوا و با استفاده از فن روند خنک سازی مولد انجام شود.

دیزل ژنراتور بر اساس نوع سوخت مصرفی با روش متفاوتی روشن می شود. موتور بنزینی با ایجاد جرقه توسط استارت الکتریکی دستگاه کار می کند و انواع دیزلی از سیستم فشار بالا برای شروع احتراق استفاده می شود. دیزل ها می توانند دو مرحله ای و چهار مرحله ای باشند.

دیزل ژنراتور پرکینز

نتیجه گیری نهایی

 

از دیزل ژنراتورهای با بار کم می توان برای خانه ها و ساختمان های کوچک استفاده کرد و مولدهایی که بار بیشتری دارند در صنایع و ساختمان های اداری و تجاری بزرگ می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در سیستم های حمل و نقل و تجهیزات ساخت و ساز از دیزل ژنراتورهای استفاده ی گسترده ای می شود. دیزل ژنراتور ها منبع اصلی تأمین برق دیتاسنترها، بیمارستان ها، ساختمان ها اداری و تجاری هستند. برای مصارف خانگی از دیزل ژنراتورهای تک فاز می توان استفاه کرد و برای مصارف صنعتی تنها باید از دیزل ژنراتورهای سه فاز استفاده کرد.  

تداوم جریان برق در صنعت و مراکز از اهمیت بالایی برخودار است. در بسیاری از موارد قطع شدن جریان برق می تواند خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد کند. دیزل ژنراتور یک مولد کار آمد است که در چنین مواقعی برق مورد نیاز را به مدار وارد می کند و از پیش آمدن چنین خسارت هایی جلوگیری می کند. دیزل ژنراتور پرکینز یکی از برندهای معتبر و شناخته شده دیزل ژنراتور است که به علت کیفیت و کارایی بالا شهرت جهانی دارد.