سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های بهترین دیزل ژنراتور

همه ی ما دست کم یک بار به نوعی با تجربه ی قطعی برق درگیر بوده ایم. این تجربه اهمیت و ارزش داشتن یک دیزل ژنراتور را برای ما بیش از پیش اشکار می کند. دیزل ژنراتور مولدی است که در هنگام قطع شدن برق با استفاده از سوخت های فسیلی و القای الکترو مغناطیس برق تولید می کند. دیزل ژنراتورها انواع مختلف با کیفیت و کارایی متفاوتی دارند. دیزل ژنراتور دویتس یکی از بهترین انواع این مولد است که با توجه به منطبق بودن با استانداردهای جهانی توانسته است در جهان به شهرت برسد و همواره در صدر انتخاب باشد.

 دیزل ژنراتور دویتس

آشنایی با انواع ژنراتورهای صنعتی و خانگی 

با دانستن ویژگی های بهترین دیزل ژنراتور می توانید انتخاب بهتر و خرید رضایت بخشی داشته باشید. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اندازه ی مخزن سوخت دستگاه است. ظرفیت پذیرش سوخت برای مدت زمانی طولانی این قابلیت را ایجاد می کند که بتوانید برای مدت زمان طولانی تری بدون وقفه انرژی الکتریکی مدار را تأمین کنید.

نوع سوخت دستگاه با توجه به دسترسی باید انتخاب شود. یکی از عواملی که اهمیت زیادی دارد نویز صدای تولید شده توسط دیزل ژنراتور است. در صورتی که نویز صدای تولید شده زیاد باشد می تواند آزار دهنده باشد. به همین دلیل در سال های اخیر روی این مسئله به شدت کار شده است و انواعی از دیزل ژنراتورها تولید شده اند که صدای کمتری تولید می کنند و از این بابت استاندارد هستند.

ژنراتور نیروی الکتریکی تولید نمی کند بلکه تنها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این انرژی مکانیکی به علت احتراق سوخت های فسیلی ایجاد می شود. حرکت در سیم پیچی ها و القای الکترومغناطیس مهم ترین عامل ایجاد برق در این مدار است. قسمت متحرک ژنراتور رتور و قسمتی که ساکن است استاتور نامیده می شود. روتورها از نظر ساختمان به دو دسته تقسیم یم شوند انواع قطب صاف و انواع قطب برجسته.

موتور حیاتی ترین قسمت مولد است و توان مکانیکی مورد نیاز برای حرکت ژنراتور را فراهم می کند. حجم بار خروجی توسط دستگاه به قدرت و توان موتور بستگی دارد. صدای مولد به موتور بستگی دارد. به همین علت باید در انتخاب موتور دقت داشته باشید.

دیزل ژنراتور دویتس

انواع ژنراتور

ژنراتورها بر اساس سوخت مصرفی به سه دسته تقسیم ی شوند. ژنراتورهای گازی، بنزینی و گازوئیلی. بسته به این که کدام سوخت در دسترس است می توانید یکی از این انواع را انتخاب کنید. ژنراتورهای گازی نسبت به انواع بنزینی و گازوئیلی آلایندگی کمتر و آسیب زیست محیطی کمتری دارند. با توجه به قیمت نهایی برق تولید شده می توانید یک نوع از این ژنراتوراها را بر اساس سوخت مصرفی انتخاب و خریداری کنید. این مولد می تواند به عنوان منبع ثانویه یا حتی اولیه ی تأمین برق مورد استفاده قرار بگیرد.

ژنراتورهای بنزینی کاربرد بیشتری دارند اما برای محیط هایی که سرد و مرطوب هستند چندان مناسب نیستند. انواع گازوئیلی تنها برای مکان هایی مناسبند که تهویه کافی داشته باشند چرا که با آلایندگی زیاید همراه هستند. ژنراتورهای دو گانه سوز با استفاده از گاز و بنزین کار می کنند.

ژنراتورها بر اساس کارکرد به سه دسته ی صنعتی، نیکه صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شوند که در مصرف سوخت و میزان برق تولید شده تفاوت های بارزی دارند. در ژنراتورهای تک فاز از دو رشته سیم استفاده شده است و برای مصارف خانگی مناسب هستند. انواع سه فاز از چهار رشته سیم تشکیل شده اند و برای مصارف صنعتی مناسب هستند.

دیزل ژنراتور دویتس

کلام پایانی

همانطور که گفته شد از ژنراتور می توانید برای تأمین برق اضطراری یک مجموعه ی صنعتی یا یک ساختمان مسکونی استفاده کرد. برای مکان های دور افتاده ای که به برق شهر دسترسی ندارند انتخاب مولد مناسب، ساده ترین راه برای دسترسی به برق است. دیزل ژنراتور دویتس یکی از تولیدات کمپانی آلمانی دویتس است که با توجه به تنوع و کارایی مدل های مختلف آن می توانید برای خرید آن اقدام کنید.

در هر حال باید توجه داشته باشید ژنراتور را بر اساس نوع نیازتان از نمایندگی معتبر خریداری کنید. علاوه بر این در نظر داشته باشید قبل از خرید مولد با یک کارشناس برق در این زمینه مشورت کنید و مناسب ترین و بهینه ترین مولد را انتخاب و خریداری کنید. نصب و راه اندازی ژنراتورها باید توسط افرادیکه در این حوزه تخصص دارند انجام شود.